čtvrtek 7. listopadu 2019

Knižní přírůstky za říjen a jak to teď mám s recenzáky


Říjen uplynul jako voda a vy jste si určitě všimli, že oproti jiným měsícům jsem přidala jen jeden přírůstkový článek, ještě mixovaný s zářijovými kousky. Je to tím, že jsem hodně, opravdu hodně omezila recenzní výtisky. Ne, že bych na ně úplně zanevřela, že bych končila s blogem, nebo tak. To ne…


Zkrátka jsem si uvědomila, že už ze čtení nemám takovou radost, jako dřív. Že si knížky chci užívat a číst je ve chvíli, kdy na ně mám opravdu chuť a ne z jakési povinnosti, že už bych je prostě přečíst měla, protože "recenzáky".

Měla jsem tady toho příliš, času málo a hlavně mi s koncem roku a Vánoci přibylo hodně práce. Děti jsou už obě ve školce, ale moje představa, jak všechno stihnu v této době a když večer usnou, budu si číst… ta se nějak minula účinkem. Tím spíš, když jsem je ještě nedávno uspávala a dětičky usínaly až kolem půl deváté. Je fakt, že jsem mohla číst e-knihy, což je prima. Ale neřešilo to mé recenzáky, ani mou narvanou knihovnu.

Tento týden jsem udělala razantní změnu a nekompromisně je dávám spát s tím, že musí usnout sami. Je to sice trochu o nervy, ale věřím, že se to časem zlepší. Už teď mám víc svobody, protože než usnou, ležím vedle v ložnici a čtu si. Papírovou knížku! Teď sice uchvácené hltám recenzák, ale věřím, že se brzy dostanu i ke svým vlastním kouskům. Ostatně těch recenzích kusů už moc nezbývá. :)

Smartpress

Ze SmartPress přišlo v půlce října velké překvapení. Úplně jsem totiž zapomněla, že jsem něco objednávala. První knížka Návrat domů mě naprosto uchvátila a částečně i ona je vlastně příčinou, proč přehodnocují všechny své priority, jsem přísnější a neoblomější. Ale funguje to. :) Recenzi už jsem psala na Bláznivé mámě. Tam najdete i recenzi na druhou knihu Pěstujeme ve městě, kde toho bylo ke čtení podstatně méně, ale zajímavá je víc než dost.



Fortuna Libri

Ve Fortuně Libri jsem neodolala pohádce Heidi, děvčátko z hor. Vysvětlení najdete brzy v recenzi, kterou už mám nachystanou. Moniku Wurm už jsem chtěla dlouho vyzkoušet, protože hlavně Verunka z blogu Knihy na cestách o ní krásné mluví a píše. Miluje její knihy. No, a já už teď také. Mám novou závislost. Nutně potřebuji dokoupit alespoň ty, které se odehrávají v "orientu".



Jota

Ani Jotě jsem neodolala. Nalákala mě jejich novinka Pekelná princezna o slavné vražedkyni. Myslím, že to zaujme i manžela. Vrhnu se na ni hned po Pákistánské pomstě. 



Kazda

Z Kazdy jsem dostala první knihu, která přichází s různými recepty a tipy z webu Smarticular. Je tam plno rad, jak žít ekologicky a jak využívat v domácnosti místo chemie jen pět základních a snadno dostupných surovin. Chyběla mi do sbírky, takže jsem opravdu moc ráda, když mi ji nabídli k prezentaci.


Kniha.je

Další překvápko dorazilo z nakladatelství Kniha.je. Tohle nejsou recenzaky, ale knížky k focení na jejich instagram, který mám na starosti. Přesto mi to nedalo a už jsem do nich nahlédla. “Slepici” si rozhodně přečtu, protože mě zajímá, jak to funguje v chovech drůbeže v klecích. A asi to obrečím, i když je to "jen" o slepici.

Sbírku básní Moderý svět už jsem přelouskala. Básně čtu opravdu málo, protože jim nerozumím. Možná proto mám z knížečky takové rozporuplné pocity…






Bordeří povídačky

Ani Bordeří povídačky 1 a 2 nejsou k recenzi, byť by to tak mohlo vypadat. Celý nádherný balíček i s další malou knížečku, záložkou, pexesem a omalovánkami jsem dostala jako dárek za soutěž, kterou jsem panu Mondscheinovi zveřejnila na Facebooku. Ještě jednou tímto za všechno děkuji. Balíček potěšil mě i Nelinku. Pexeso už jsme hrály a omalovánky hned znárodnila. :D







Ufff, bylo toho nějak moc. Asi bych měla dělat články častěji. Mimochodem, chci začít chodit zase do knihovny, protože naše úžasná paní knihovnice Janička kupuje samé pecky! Těch úžasných thrillerů!!!

Jj, už se na to těším. Už aby bylo po Vánocích a nemusela jsem upravovat fotky. :D I když to samozřejmě dělám moc ráda. :)

Vaše Sabi!

9 komentářů:

  1. Pěkné kousky :-) Pekelnou princeznu mám také, stejně tak Bordeří povídačky s krásnými dárečky, my zatím na pexeso máme ještě čas, ale omalovánky už v kurzu jsou :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný článek Sabi. Těším se, co povíš na další Moničiny knihy. :-) Také tedˇnějak nestíhám, ale už se do ničeho nenutím, prostě když někdo nabídne knihu, která mě opravdu zaujme, upozorňuji, že to nebude hned, že už to nechci časově hrotit a honit se. I většina nakladatelství to nehrotí a jsem za to ráda. Jen mám otázku, proč jsi musela změnit blog? Na starém byly technické problémy? :-) Krásný den a at se novému blogu daří! Papa :-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla jsem na wordpressu doménu + hosting. A ten je zbytečně drahý. Vloni jsem to chtěla jako knižní magazín, tak to bylo něco jiného, ale pro blog mi to přijde zbytečné. A jelikož to neumím vrátit zpět - mám to totiž přes wedos, tak jsem to vyřešila takto. :D

      Vymazat
    2. Ahá :-) Já se lekla, že byl nějaký problém zase se spamem atd. :-) Tak to je jasný, držím palce. :-)

      Vymazat
    3. Ne, ale ve chvíli, kdy to přeskočí na tu verzi zadarmo, tak už nepridam zadnou fotku. Musela bych dávat články bez fotek. Budu mít plnou kapacitu. 🤦

      Vymazat
  3. Ahoj Sabi,
    já mám taky doma docela dost recenzních výtisků (na moje poměry), ale musím říct, že kromě jedné knihy, kdy jsem nepochopila správně anotaci, se mi všechny hodně líbí, takže to pro mě není újma. A taky nemám děti, leda ty školní:-) Sice jsem v práci letos strašně moc času, mám neskutečně narvaný úvazek a jen samou češtinu, takže pořád něco opravuji, ale i tak se mi docela daří nacházet čas na čtení. Jinak já chodím pořád do knihovny a půjčuji si tam hlavně detektivky, protože ty většinou čtu jen jednou, a tak si je domů tolik nekupuji. Včera jsem zrovna dočetla Kritika od Petera Maye. Těším se na další článek!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Hani, děkuji za komentář. Tak číst tak rychle jako ty, byla bych vysmátá. U mě neexistuje, abych večer otevřela knížku a ještě v noci ji dočetla. Možná bych to i dala, ale druhý den bych byla absolutně nepoužitelná. :D

      Vymazat
  4. Hezká hromádka knížek, Sabi. Já už recenzáky hodně odmítám a musím říct, že se cítím fakt volnějc. V podstatě jsem zůstala věrná Cosmopolisu a Alpressu a někdy si vezmu něco z Fortuny. Nabídky chodí, ale už jsem prozřela a s díky odmítnu :)

    OdpovědětVymazat