čtvrtek 21. listopadu 2019

Rozposloucháno *1 - Co všechno teď čtu ušima?


Pomaličku zjišťuji, že o recenze jako takové přestává být zájem. Čte už je snad jen pár desítek - někdy stovek nadšenců. A tak stále přemýšlím, jak vám představit více knih a audioknih a přitom vás neunudit recenzemi. A vzhledem k tomu, že poslouchám vždy několik audioknih najednou, některé shltnu a ani nedýchám, jiné odložím a už je nedoposlouchám, protože mě třeba tolik nezaujmou, mám tady pro vás článek o tom, co všechno teď čtu ušima a také jak se mi to líbí.

Petra Soukupová - Nejlepší pro všechny



Tohle je vyloženě lahůdka pro fajnšmekry. Knihu o herečce Hané, která nezvládá syna Viktora a její matce Evě, čerstvé vdově, která se ho ujme, jsem chtěla číst už dávno. Jen nějak nebyl čas. Audioknize jsem ale neodolala a dobře jsem udělala. Zpočátku mi sice chvilku trvalo, než jsem pronikla do děje a přišla tomu na chuť, ale ta trpělivost za to stála. Audioknihu jsem doposlouchala včera večer a byla jsem z ní naprosto PAF.
Audioknihu Nejlepší pro všechny načetli tři interpreti. Mně je nejpříjemnější Jan Cina mluvící Viktora. Obě ženské interpretky - Milena Steinmasslová a Martina Krátká - mi přijdou až moc divadelní, naléhavé, hysterické... Také mi už trochu leze na nervy, jak na konci vět neklesají hlasem, ale čtou pořád dál. V knize autorka nepoužívá uvozovky, takže proto to asi všichni interpreti čtou tímto způsobem.
Za mě hodně dobrá audiokniha, která ale nebude pro každého.

Hodnocení: 90%
Audioknihu Nejlepší pro všechny můžete koupit, nebo si poslechnout ukázku zdarma na webu Audiotéka.cz

Reinhold Messner - Gobi, poušť v mé duši


Tuto audioknihu jsem rozposlouchala s nadějí, že se dozvím jak putoval pan Messner pouští Gobi. Ani po hodině vyprávění jsme se tam však nedostali. Nejprve popisoval přípravnou cestu se svým synkem a pak nekonečné balení. Kniha je vyprávěna velmi příjemným hlasem Martina Stránského, ale na mě příliš rozvláčně. Zatím jsem ji odložila a nevím, zda se k ní vrátím.
Vy si ji můžete koupit nebo kousek zdarma poslechnout ZDE.

Simone St. Jamesová - Zlomené duše


Tato kniha mě zaujala hned, jak vyšla. Mám za to, že to bude poctivá duchařina. Alespoň Prolog, který už jsem si poslechla, tak na mě zapůsobil. Jsem ráda, že ji mám jako audioknihu, protože ten úvod byl zatím naprosto famózní, mrazivý a navíc vyprávění doplňuje hudba, která k tomu prostě sedí. Předčítá Dana Černá, kterou jsem myslím jako interpretku zatím neslyšela, ale zatím mi její hlas sedí. Na audioknihu Zlomené duše se vrhnu hned dnes večer.
Vy si ji můžete poslechnout ZDE.

Adolf Daněk - O rusalkách, vodníkovi a světýlkách. Pohádky ze Šumavy II


Pohádky že Šumavy jsem chtěla hlavně pro děti. Když už nevím, jak je uspat, pustím jim audioknihu. U této jsem ale šlápla trochu vedle. Je bravurně namluvená herci Vlastimilem Brodským a Jiřinou Jiráskovou. Vyprávění dokonce dokreslují strašidelné zvuky. Jenže díky tomu je to tak trochu jako pohádky bratří Grimmů. Až moc strašidelné... Pro děti. Nebo aspoň  pro tak malé, jako jsou ty moje. Romantické hluboké lesy, mlha, světlušky, víly, vodníci i havrani mi ale naprosto učarovali. Pro odpočinek pro dospělé jsou tyto pohádky jako dělané.
Je to jednohubka před spaním a vřele ji doporučuji. Především pro romantické duše, které milují pohádky a rády se bojí. :)
Poslechnout si ji můžete ZDE.

A to je zatím vše. ;)
Napište mi, zda vás tento formát článku zaujal a chtěli byste ho raději, než klasické recenze. :)

Vaše Sabi!


5 komentářů:

  1. U sebe na blogu pozoruji to samé. Ze čtrnácti recenzí mám komentáře u třech. V takovém článku si víc lidí najde to svoje. Nevýhoda je, že nejde tak do hloubky, ale pro představu určitě stačí.

    Sám bych si rád poslechl Nejlepší pro všechny (líbí se mi nápad propojení s druhou knihou Kdo zabil Snížka). A zajímavě zní i ty pohádky o rusalkách a vodnících.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Martine, děkuji za komentář. Já o Snížkovi také uvažuju. Asi se do něj ještě pustím. Ale teď jsem chvíli u práce poslouchala Zlomené duše a bude to asi pořádná pecka. :)

      Vymazat
  2. Ahoj Sabi, je pravda, že i já spíš kouknu na článek s přírůstky nebo článek, kde se mluví o více knížkách než klasickou recenzi. A na recenzi jdu spíše v případě, že jsem knížku taky četla a chci si porovnat názor. Audioknihy paradoxně poslední dobou moc nestíhám, tak max jednu do měsíce. Zrovna poslouchám DNA od Yrsy Sigurdadottir. Už delší dobu jsem si ji chtěla přečíst, ale nějak nezbýval čas, tak ji teď poslouchám. Zatím jsem na začátku, ale vypadá to dobře...Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jani, děkuji za komentář. :) Mně Yrsa nějak nesedla, takže ji nečtu, ani neposlouchám. Ale věřím, že bude jako audiokniha skvělá!

      Vymazat
  3. Já tedy pořád ráda čtu recenze a naopak nesleduji žádné videa. Je to kniha a o té se má psát a posléze číst :) Navíc mi to přijde i více osobní a je tam jakýsi kontakt s dalšími.

    Nejraději čtu recenze na knihu, kterou jsem četla, abych porovnala svůj názor a když narazím na zajímavou novou knihu, napíšu si ji na seznam :)

    OdpovědětVymazat