sobota 16. listopadu 2019

Novinky v mé knihovně - téměř předčasné Vánoce!


Tak jsem sice posledně tvrdila, jak se omezuji v recenzních výtiscích, ale znáte to… člověk míní… a nakladatelé mění. :D Jsou štědří a já jsem za to moc ráda. :) Dorazila mi totiž zásilka z Euromedie pro Vašeliteratura.cz, kterou už jsem ani neočekávala, takže opravdu megavelké překvapení. Navíc místo jedné knížky obsahovala rovnou obě, po kterých mé srdéčko zatoužilo. Také vyšel nový Robert Bryndza, což je moje „must have“, atd. A pak dorazila nádherná publikace, o které jsem si už ani nebyla jistá, zda jsem si ji vůbec předplatila… No, pojďme na to. :D

Překvapení z Euromedie


nakladatelství Brána jsem si už asi před dvěma měsíci objednala dvě krásky – Jed pro kralevice od pana Jaromíra Jindry a novou Barbaru Erskinovou (která už teď vlastně tak úplně nová není) – Strom duchů. Byly to recenzní výtisky pro web VašeLiteratura.cz, pro který stále občas píšu. Bohužel se hodně courala. O to větší bylo mé překvapení, když dorazila, a dokonce obsahovala oba kousky najednou. Jeden z nich už jsem přečetla a moc se mi líbil. :)

Bohatá zásilka z Cosmopolis


Cosmopolis dorazil nejčerstvější Robert Bryndza a jeho úplně nová série s novou vyšetřovatelkou Kate Marshallovou. Knížka se jmenuje Kanibal z Nine Elms a slibuje, že to bude pořádný drasťák. :D No a s touto kráskou dorazily další tři kousky převážně o druhé světové válce a Holocaustu, které nejsou pro mě, ale pro vás. :) Barunka z Cosmopolis mi je poslala pro vás do soutěží. Těšíte se? :)

Předčasný Ježíšek od Janičky z blogu Na knižní vlně


Velké překvapení mě čekalo od Janičky z blogu Na knižní vlně. Nedávno jsem pro ni totiž kreslila logo na web. Chtěla z něj udělat různé reklamní předměty a dárečky pro fanoušky. A mně za to dorazily nejen krásné nové placky s oním logem – kresbičkou, ale i knížky. Pro mě naprosto skvostná Hlava světa od Rebeccy Gablé, kterou se mi Janička naprosto trefila do vkusu a pro děti tři krásné knížečky o pejskovy Žerykovi. Dvě už jsme stihli přečíst hned několikrát a tu třetí děti hned zabavily a nemůžu ji najít. Předpokládám, že si ji zase někam schoval Jiřík. Občas si totiž chodí sám „číst“ do skříně. Sice netuším, co tam v té tmě vidí. Ale čte nahlas a jsou to vážně hodně zajímavé příběhy. :D


Ježíšek z Nepálu


Ve stejný den, jako dorazil balíček od Janičky, přišel i naprosto nečekaný balíček z Nepálu. Mé nepálské lásky v obrazech od Michaely Gautam, majitelky obchodu s nepálskou módou Thao a fotografky Nikol Drobné. Knížka svým způsobem navazuje na biografickou prvotinu Michaely – Mé nepálské lásky, která byla převážně o textu. Sice v ní nějaké fotky byly, ale to byly především soukromé snímky autorky. Proto jsem nesmírně ráda, že spolu s Nikol Drobnou vytvořily tento skvost plný překrásných fotografií. Jednou bych chtěla Nepál navštívit. Aaaaach….




Dárek od Jitky Závodné


Na závěr jsem si nechala poslední dáreček, který ale vlastně přišel jako úplně první. Říká se, to nejlepší nakonec, a tak trochu to platí i v tomto případě, i když nádherné jsou všechny knížky, které dorazily. Svět, co byl mým je překrásný román o životě jedné venkovské šlechtičny, která vinou světových látek, komunismu i osudu přišla téměř o všechno, o co se dalo. Je to příběh plný lidských vztahů, lásky, zrady, smutku a beznaděje. Já ji přečetla jedním dechem a recenzi už jste si na ni mohli přečíst. Četla jsem ji ale jako e-knihu. A v recenzi jsem si posteskla, že je škoda, že knížka nevyšla i v klasické papírové verzi.

Brzy po zveřejnění mě kontaktovala autorka Jitka Závodná a děkovala mi za krásnou recenzi. Nebylo za co děkovat. Recenze na tak úžasnou knihu se píše zcela sama. Také mě informovala, že knížka v papírové podobě skutečně vyšla a je k dostání na jejích webových stránkách. A poslala mi ji jako dárek. Já tímto autorce ještě jednou moc a moc děkuji, protože si tento příběh jistě přečtu ještě víckrát, a navíc mohu knížku půjčit i mamce a babičce, které si ji přečtou také moc rády. A pokud byste si ji v papírové podobě chtěli zakoupit i vy, tadyje odkaz. :)

2 komentáře:

  1. Ahoj Sabi,
    to máš moc pěknou nadílku, chápu tvoje nadšení. Jsem zvědavá, co budeš říkat na ty knihy o holocaustu, protože já jsem zatím přečetla tu o Mauthausenu a je to síla. Na nového Bryndzu se vrhnu dneska, už se moc těším. Jinak určitě doporučuji Cukrárnu v Paříži, kterou jsem přečetla v týdnu. Byla úžasná!!! těším se na recenze:-)
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Haničko, to budou právě knížky do soutěží. Já si nechám jen Bryndzu k přečtení. Jinak já od autorky četla Kavárnu v New Yorku. Líbila se mi, ale není to úplně můj styl literatury.

      Vymazat