čtvrtek 14. listopadu 2019

V divadle: Vínem proti pohanství aneb staročeský dekameron



Nedávno jsem byla opět v divadle. A opět v Jihočeském divadle v Českých Budějovicích. A opět na Vlastimilu Vondruškovi. Skoro už to vypadá, že jindy a jinak do divadla nechodím, ale pravdou je, že jako holka a jako puberťačka jsem divadlo milovala a chodila jsem – hlavně s babičkou – třeba i dvakrát týdně. A třeba i desetkrát na jedno představení. Na Hallo Dolly jsem byla dokonce 11x! Ale zpět k poslednímu navštívenému představení. Jak se mi líbilo Vínem proti pohanství, aneb staročeský dekameron?


O čem hra byla?

Tato hra, činohra doprovázena středověkými písněmi a tanci v podání skupiny Ginevra, byla napsána oblíbeným autorem a v tomto případě i hercem Vlastimilem Vondruškou. Autor si v ní zahrál hlavní roli – pronásledovaného univerzitního mistra, který se sejde jeden nevlídný večer spolu se skupinou chudých trubadúrů v šenku, kde pracuje hubatá šenkýřka a její krásná pomocnice.
Společně se rozhodnou přečkat venkovní nečas, a tak si u dobrého jídla a pití zpívají, tančí a poslouchají univerzitního mistra, jak vypráví převážně košilaté historky a skutečnosti ze středověkých kronik.


Jak se mi hra líbila?

Moc! Opravdu! :) Pana Vondrušku mám ráda a ráda ho i poslouchám, i když je pravda, že na jeho „herecký“ projev jsem si musela chvilinku zvykat. Do skupiny Ginevra jsem se doslova zamilovala. Jejich hudba byla úžasná a celkově mi připomínali takovou českou obdobu mých milovaných Blackmore´s Night. Jsem fakt ráda, že jsem je tímto objevila, protože tato příbramská skupina už má poměrně dlouhou historii – přes 15 let určitě. A také má na svém kontě řadu CD, takže mám o co napsat Ježíškovi. :D



Kdybyste o skupině Ginevra chtěli vědět víc, mrkněte na jejich webové stránky.
Pokud se to podaří a bude toto představení v jižních Čechách znova, ráda si ho zopakuji. Klidně by mohlo být v létě na nějakém hradě – ať už v Krumlově, nebo třeba na Pořešíně. Tam by jim to, myslím, fakt hodně slušelo. :)

Vaše (novězamilovaná) Sabi!

Fotografie jsem si půjčilapřímo na stránkách Ginevry, neboť ty mé nejsou moc publikovatelné. :)



Žádné komentáře:

Okomentovat