pondělí 18. listopadu 2019

Pekelná princezna odhalí děsivá tajemství americké vražedkyně Belle Gunnessové



Modrovous v sukních, pekelná princezna, zlobryně z farmy smrti… To všechno jsou označení pro nejznámější americkou sériovou vražedkyni – Belle Gunnessovou. Na stránkách nové knihy z nakladatelství JotaPekelná princezna, jsem se s ní mohla setkat i já. Kniha Harolda Schechtera mi doslova učarovala. Přímo démonicky mě přitahovala a nutila mě číst hrůzné činy vražedkyně dál a dál. I když se jedná o literaturu faktu, nedá se od ní odtrhnout. Za mě jedno veliké doporučení!!!

Co oceňuji:

Přestože se jedná o literaturu faktu, čte se jedním dechem a nedokážete se odtrhnout. Napětí a mrazení v zádech dokáže vyvolat lépe než leckterý thriller!

Co mi v knize chybělo:

V knížce mi jednoznačně chyběly obrázky. U literatury faktu bych tak nějak očekávala, že tam nějaká vyobrazení budou. Jak vypadala farma Gunnesové? Jak její muži a děti? Existují nějaké snímky z místa nálezů?  

Autor: Harold Schechter
Nakladatelství: Jota
Počet stran:
Rok: 2019

Recenze:

Kniha Harolda Schechtera představuje nejznámější americkou vražedkyni, která byla označena za sériovou. Cíleně vraždila muže (i ženy a děti) za cílem zisku. Poté, co se zbavila svých dvou manželů a stala se jedinou majitelkou velké farmy, si zvala domů pomocníky i muže – milence. Některé lákala na dobře placenou práci, hlavním cílem jejích inzerátů však bylo najít nového „manžela“, který by na farmu přinesl určitý kapitál a stal se spolumajitelem, popř. něco víc. Když pak dotyčný přijel na farmu a odevzdal vdově své peníze…
Jakým způsobem Belle Gunnessová zemřela – nebo zmizela? Když už hrozilo, že se její činy provalí, vyhořela farma do základů. V ohořelých zbytcích domu byla nalezena čtyři těla. Tři patřila jejím dětem a čtvrté – ženské bylo bez hlavy. Byla to Belle, nebo to celé nastražila a uprchla? Nebo se stala obětí žárlivého vyděrače, kterého pak soudili za žhářství a vraždu čtyř „nevinných“ obětí, které při požáru zahynuly?


Autor rozdělil knihu na čtyři hlavní části. V první představil život Belle Gunnessové i hrůzné činy, jak k nim nejpravděpodobněji docházelo. Neodhalil však zcela všechny hrůzy, které napáchala. Ty si nechal až do druhé části, v níž popisuje, jak se po požáru začalo pátrat v ohořelých troskách domu po obětech požáru, až se postupně začaly objevovat mrtvoly neznámých lidí, která měla tato obrovská žena pocházející z Norska zavraždit a brutálně rozporcovat, načež je „pohřbila“ v prasečím výběhu na místo, které se později začalo označovat jako její „soukromý hřbitov“.
Kolem Belle Gunnessové se samozřejmě vznášelo plno otazníků a konspiračních teorií. Někdo byl přesvědčen, že je stále naživu a uprchla, jiný tvrdí, že uhořela v domě spolu se svými dětmi. Autor vše pečlivě předkládá, a i když nabízí i své teorie, nechává hlavně na čtenáři, aby si na celou věc učinil svůj názor.
V další části se autor věnuje podrobnému soudu, výslechu svědků, cituje některé výpovědi, novinové články atd. Vše s pečlivostí a trpělivostí. Tato – třetí část byla chvilkami na čtení trochu náročnější, ne všechno mě úplně bavilo. Rozhodně to však za přečtení stálo. Bez toho, aniž byste přečetli vše kolem soudu, nelze pochopit závěr.
Nebudu prozrazovat, jak soud dopadl. Kdo byl odsouzen? Zapálila dům skutečně Belle? A jakou roli v tom hrál její vyděrač a bývalý milenec a jakou současný pomocník na farmě, který byl v době požáru rovněž v domě?


Musím se přiznat, že výsledkem jsem byla mírně zklamaná, ale chápu ho. Nebudu psát proč, abych nespojlerovala. :) Autor podle mě odvedl vynikající práci. Prošel obrovské množství dokumentů, dokladů, všechny výsledky, pitevní zprávy, novinové zprávy atd. Přestože napsal literaturu faktu, dokázal to, co se mnohdy nepodaří ani autorům thrillerů. Kniha byla napínavá a děsivá od samého začátku až do úplného konce. Od tohoto autora si rozhodně ráda přečtu i další knihy, protože je pro mě zárukou kvality, spolehlivosti a čtivosti zároveň.

Hodnocení: 90%

Knihu Pekelná princezna můžete zakoupit na stránkách nakladatelství Jota, kterému jsem vděčná nejen za to, že mi ji poslalo jako recenzní výtisk, ale hlavně za to, že ji vydali. Doufám, že se vrhnou i na další knihy autora! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat