čtvrtek 12. prosince 2019

Dostane Kate Marhallová Kanibala z Nine Elms?



Knihy Roberta Bryndzy, britského spisovatele, který má k Čechám poměrně hodně blízko díky svému slovenskému manželovi, asi nijak extra představovat nemusím. Po sérii s oblíbenou průšvihářkou Erikou Fosterovou, která mi ovšem vážně hodně chybí, přišel s novou hlavní hrdinkou. Je jí bývalá policistka Kate Marshallová, která se v mládí zapletla v práci s kolegou a shodou okolností se z něj vyklubal sériový vrah. Nyní je bezpečně pod zámkem, jenže někdo se v něm zhlédnul a začal jeho vraždy napodobovat. Kate se o případ zajímá jako soukromý vyšetřovatel a znovu se dostává do nebezpečí.


Autor: Robert Bryndza
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 442
Rok: 2019

Recenze:

I když mi k srdci hodně přirostla Erika Fosterová a hodně mě zklamalo, když jsem zjistila, že nový Bryndzův román o ní nebude, začetla jsem se opět hodně rychle. Prostě Robert Bryndza umí! Co si budeme povídat…

Kate Marshallová je mi poměrně sympatická, i když jsem si na ni musela chvíli zvykat. Dost mi vadilo, že nebyla hlavní pověřenou osobou ve vyšetřování a vše sledovala jakoby zpovzdálí. Kate ve skutečnosti nevyšetřovala zločiny „nového“ sériového vraha, ale hledala, kam zmizela jedna z dívek, která se zřejmě také stala obětí původního kanibala z Nine Elms kdysi před lety, ale nebyla dosud nalezená. Kate v současnosti pracuje jako odborník a vědec na univerzitě, kde také přednáší. Věnuje se – jak jinak, tématu sériových vrahů a její dopadení a odhalení kanibala z Nine Elms je poměrně hodně známé a přetřásané. Není tedy divu, že si někdo usmyslel, že bude jeho vzorem.

Čtenář sleduje jednak Kate a její soukromý a pracovní život, který není nijak jednoduchý, ale také samotného „starého“ kanibala, který momentálně sedí ve vězení. Touží se však dostat ven. A naděje se začíná zdát reálná. Našel se totiž někdo, kdo ho obdivuje natolik, že mu chce pomoci k úniku. Čtenáři tak vědí i to, co Kate ještě ani netuší.

Líbilo se mi, jak se staré zločiny postupně prolínaly s těmi novými a také oceňuji, že autor dokázal vše sjednotit v jeden celek. Čtenář ví, co se kdy stalo a kdo co udělal, snadno se v tom orientuje, i když zločiny jsou dost pestré a zamotané, a přitom nemá pocit, že čte dvě různé knihy. U některých podobně orientovaných knih to tak mám. Tady ovšem ne. No a ten závěr?!? Famózní! Ten jsem si opravdu vychutnala!

Kanibal z Nine Elms je opět hodně zdařilý krimithriller, který se čte doslova jedním dechem. Je silně návykový, protože i přes objemnost knihy ho přečtete během dvou dnů. Stačí se začíst a už není úniku. Musíte číst dál a dál, dokud se nedozvíte konec. Bryndza opět dokázal, že je Pan Spisovatel a že dobře ví, co čtenáře zaujme a uchvátí od první stránky. I když mi Kate zpočátku moc neseděla, těším se už nyní na nové příběhy. Přesto ale doufám, že Erika se ještě „na scénu“ vrátí a že o ní autor napíše další skvělé díly.

Hodnocení: 95%

Knihu Kanibal z Nine Elms zakoupíte na stránkách nakladatelského domu Grada.
Nakladatelství Cosmopolis a jmenovitě skvělé Barunce moc děkuji za poskytnutí recenzního výtisku! :)

1 komentář:

  1. The Salsa - Sweet Baby Sugarboo Extra Long Digital Titanium
    Sweet Baby Sugarboo Extra urban titanium metallic Long Digital Titanium This is the best cobalt vs titanium drill bits sweet & spicy combination you can add to any food. Try them out ford ecosport titanium with this sweet baby ridge wallet titanium recipe. titanium bohr model Rating: 5 · ‎2 reviews · ‎$6.95 · ‎In stock

    OdpovědětVymazat