neděle 15. prosince 2019

Lucie Auzká - Království za lásku


Království za lásku je neskutečně čtivý a návykový příběh, který je ideální pro horké letní měsíce, ve kterých se i odehrává. Já jsem ho o prázdninách přečíst nestihla a tak jsem se do něj pustila teď - v prosinci. Vůbec mi nevadilo, že není léto. Naopak. Ráda jsem na chvíli zapomněla na nevlídné počasí za okny a přenesla se do léta na středověký hrad, kde jsem si prožila dobrodružství Magdy a Štěpána, stejně jako jejich románek.


Autor: Lucie Auzká
Nakladatelství: Nová Forma
Počet stran: 254
Rok: 2016

Recenze:

I když je tato romantická knížka určena spíše mladším čtenářkám, vůbec mi to nevadilo. Hlavní hrdinkou je devatenáctiletá Magda a parta podobně starých lidí - průvodců - na jednom středověkém hradě. Magda tam vyrazí, aby na dva měsíce úplně změnila prostředí, poznala nové lidi a přišla na jiné myšlenky. Stále se totiž ještě nevzpamatovala z tragické autonehody, kterou sice nezavinila, ale při níž řídila. Na místě spolujezdce seděl její přítel, který nehodu nepřežil. 

Magda sice není milovníkem historie a ke starým hradům nemá žádný větší vztah, ale zaujme ji inzerát a práce průvodkyně jí připadá lákavá. Už po příjezdu tuší, že to nebyl nejlepší nápad. Na hradě se jí moc nelíbí, v pokoji, kde je ubytována, se bojí, a obraz nehezké šlechtičny, který je jeho součástí, jí dobrou náladu také nepřidává. Situace se začne měnit až ve chvíli, kdy se postupně seznamuje s ostatními průvodci, naučí se provázet a "užívá" si lepší i horší prohlídky. 

Situace začne být ještě napínavější a pikantnější, když se její kamarádský vztah k jednomu z průvodců - Štěpánovi - začne měnit. Zatímco Magda se do divného historika rychle zamiluje, on si stále drží odstup. Do poslední chvíle autorka čtenáře napíná, jak to celé dopadne. 

Osobně mám příběhy ze starých hradů a z průvodcovského prostředí strašně ráda. Asi není divu, že všechny knížky Evžena Bočka patří mezi mé nejmilejší. Od Lucie Auzké jsem už četla nějaké články na jejím webu, které byly právě o provázení na hradě, o tom, jací jsou někteří návštěvníci a co se jí tam přihodilo. Sama totiž dělá průvodkyni již řadu let. Věděla jsem, že tuhle knížku příště musím číst, i když je určena spíše mladším čtenářkám a možná to nebude tak úplně můj šálek kávy. 

Království za lásku mě naprosto nadchlo. Je napsáno čtivě, svižně a vtipně. Autorka do něj dostala trochu tajemna, historie, přátelství, lásku… a navrch i vtipné scénky, které vás prostě pobaví. Čtení jsem si moc užívala, i když se jednalo o fiktivní hrad a fiktivní postavy. Věřím však, že některé scénky z průvodcování byly napsány podle skutečných zážitků a událostí. 

Osobně bych klidně uvítala i další díl. Magda by se třeba mohla po několika letech na hrad vrátit. Konec této knihy totiž zůstal dost otevřený a to nemám moc ráda. Oceňuji však, že autorka z knihy neudělala sladkobolný románek typu "Harlequin", ale napsala ho celkem reálně. Nebudu však prozrazovat víc. Doporučíme vám, ať si knížku přečtěte, protože rozhodně stojí za to. A od autorky si ráda koupím i další knížky. 

Hodnocení: 90%

Knížku Království za lásku můžete koupit ZDE.

PS: Kniha byla vydána samonákladem, stejně jako moje Gutta z Bubnu. Jelikož vím, jak je v takovém případě těžké vyřešit korektury, stylistiku a vychytat všechny chyby a překlepy, rozhodla jsem se tuto problematiku nehodnotit. Myslím si však, že autorka píše skvěle a zasloužila by si pozornost nějakého vhodnějšího nakladatelství. 

Žádné komentáře:

Okomentovat